Hutten bouwen

hutten bouwen

In de herfstvakantie van 2019 bouwden we in drie dagen een heel huttendorp in Amsterdam-Noord. De VerbroederIJ had de ruimte, Lijm-lab de begeleidende kunstenaars, en de kinderen, als altijd, de ideeën. Ook bij het hutten bouwen kregen kinderen alle ruimte om zelfstandig te spelen, te ontdekken, te maken en te bouwen. De kinderen gingen zoveel mogelijk zelf aan de slag. … Lees verder

Damsko Idealo

maquette ideale stad

Vier zomerdagen lang kunst, muziek, theater en verhalen maken voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar, dat was Damsko Idealo. De locatie: de Schaap Schooltuin in Amsterdam-Noord, een prachtige omgeving om zowel binnen als buiten te werken. Het onderwerp: bouwen aan je ideale stad. Damsko Idealo 2019 was een groots en divers zomerproject van De Muziekstraat, de Theaterstraat, … Lees verder

Pleinhoppen

tekenen op muziek

Aansluitend bij het internationale tekenfestival The Big Draw 2018 organiseerden we tijdens de herfstvakantie gratis tekenworkshops voor jong en oud. Vijf dagen lang waren we elke dag op een andere locatie, op vijf pleinen verspreid over heel Amsterdam-Noord. Op het plein voor de Muziekschool kon je tekenen op muziek, bij stadslandbouwproject NoordOogst tekenden we plantjes, en zo waren we ook … Lees verder

Iedereen kan tekenen

tekenen met zand

‘Iedereen kan tekenen’ was het motto van onze workshop op het Noorderparkfestival 2018 in Amsterdam-Noord. En iedereen kan tekenen met alles: zand, koffiedrab, klei en waterverf, met takjes en met je vingers. Intussen vroegen we festivalgangers te stemmen: in welke buurt in Noord moet Lijm-lab in de herfstvakantie een tekenactiviteit organiseren? We kozen vijf pleinen uit. Lees er meer over … Lees verder

Winterdingen

Waaraan kun je zien dat het winter is? Met die vraag gingen de kleuters van de Ichtusschool in Amsterdam op onderzoek uit. ‘Winterdingen’ was een co-teachingproject in het kader van het Leerlijnenlab – Cultuureducatie met Kwaliteit van MOCCA. De vraag van de Bevo-leerkracht van deze school was: hoe kan ik met kleuters beeldend werken op een procesgerichte manier? De lessen … Lees verder